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Business Insight

[테슬라] 머스크의 속내 들여다보기

by Thesmartconsumer 2022. 7. 22.
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요약하면, 이번 22년 2Q 실적 발표에서 테슬라가 통제할 수 없는 불가항력을 제외하고 자동차 산업의 패러다임을 끌고나가는 입장임을 재확인 했으며(메가스케일 제조, 배터리 통제권, Autopilot 경쟁력 강화 등), 비트코인, 원자재, 내재화에 대한 본인의 속내를 드려다 볼수 있었다.

 

(테슬라 2022년 2Q 실적 발표 Musk 커멘트 발췌)

 

 


테슬라가 이끄는 자동차 산업 패러다임 변화

▲테슬라도 통제할 수 없는 불가항력(Things outside of our control)

The past few years have been quite a few force majeures and it’s been kind of supply chain hell for several years. Credit to our awesome Tesla supply chain team for overcoming entirely difficult challenges and huge thanks to the Tesla Shanghai factory team who sacrificed a lot to get the factory back up and running in June and achieve a record output

 지난 몇 년은 불가항력이 많았고 몇 년 동안 일종의 공급망 지옥이었습니다. 6월에 공장을 다시 가동하고 가동하여 기록적인 생산량을 달성하기 위해 많은 것을 희생한 Tesla Shanghai 공장 팀과 완전히 어려운 도전을 극복한 Tesla 공급망 팀에게 감사드린다.

▲기가 베를린, 기가 텍사스 램프업 시작(Exceed 1,000 vehicle per week)

So, also making good progress with production ramp with Berlin. We achieved an important milestone of 1,000 cars a week in June. And we are expecting our Giga Texas to exceed the 1,000 vehicle per week milestone, hopefully in the next few months

베를린과 함께 생산 램프도 좋은 진전을 이루고 있습니다. 기가 베를린은 6월에 주당 1,000대라는 중요한 이정표를 달성했습니다. 우리의 Giga Texas는 다음 몇 달 안에 주당 1,000대의 차량 이정표를 초과할 것입니다. 

 

기가 베를린, 기가 텍사스 램프업이 고무적이다



▲배터리에 대한 통제권 강화, 기가 텍사스가 마더 팩토리(Second generation of equipment for 4680 cells)

To be clear, we are currently making the cars with the 2170 cells . But it is worth emphasizing that we have enough 2170 cells to satisfy all vehicle production for the remainder of the year. 4680 will be important next year but it is not important for this year. That said we have installed the second generation of manufacturing equipment for 4680 cells in Texas. And even at our established factories like Fremont and Shanghai, we continue to expand capacity.

분명히 하자면, 우리는 현재 2170 셀로 자동차를 만들고 있다. 해 남은 기간 동안 모든 차량 생산을 충족시키기에 충분한 2170개의 셀이 있다는 점을 강조할 가치가 있습니다. 4680은 내년에 중요하겠지만 올해는 중요하지 않습니다. 즉, 텍사스에 4680 셀용 2세대 제조 장비를 설치했습니다. 그리고 Fremont 및 Shanghai와 같은 기존 공장에서도 계속해서 용량을 확장하고 있습니다.

▲Autopilot 베타의 경쟁력 확대(35 million miles with FSD beta)

We have now deployed our FSD beta with City Streets driving capability to over 100,000 owners. We have now driven over 35 million miles with FSD beta. That’s more autonomous miles than any company we are aware of, I think probably more than – it might be more than any – all other companies combined. So – and that mileage is growing exponentially

100,000명 이상의 소유자에게 City Streets 주행 기능이 있는 FSD 베타를 배포했습니다. 이제 FSD 베타로 3,500만 마일 이상을 운전했습니다. 그것은 우리가 알고 있는 어떤 회사보다 더 자율적인 마일입니다. 제 생각에는 아마도 다른 모든 회사를 합친 것보다 더 많을 것입니다. 따라서 그 마일리지는 기하급수적으로 증가하고 있습니다.  FSD 베타는 올해 말 이전에 모든 북미 고객을 대상으로 출시될 예정입니다. 그리고 규제 승인을 받으면 유럽과 세계의 다른 지역에서도 출시할 수 있기를 바랍니다.

▲메가스케일 제조공정은 현재 진행형(3x smaller than normally)

We need to make stuff and make it efficiently and that’s manufacturing. So we’ve made a lot of advancements in manufacturing processes. Thanks to our – the large castings, we make the world’s largest castings. We reduced body welding robot count by 70% per unit of capacity in Austin and Berlin. So that’s, call it, roughly a body shop that is roughly 3x smaller than would normally be the case. And I should say it’s also lighter, cheaper and has superior noise vibration harshness. So, it’s good on every level. But this journey is not over.

우리는 물건을 만들고 효율적으로 만들어야 합니다. 그것이 바로 제조입니다. 그래서 우리는 제조 공정에서 많은 발전을 이루었습니다. 메가 케스팅 덕분에 우리는 세계에서 가장 큰 메가케스팅 제품을 만듭니다. 오스틴과 베를린에서 차체 용접 로봇 수를 단위 용량당 70% 줄였습니다. 보통의 경우보다 대략 3배 작은 차체 공장. 또한 더 가볍고 저렴하며 소음 진동 강도가 우수합니다. 따라서 모든 수준에서 좋습니다. 


 We will bring another level of simplicity and manufacturing improvements with Cybertruck and future products that we are not quite ready to talk about now, but I think will be very exciting to unveil in the future.
Cybertruck 및 미래 제품을 통해 또 다른 수준의 단순성과 제조 개선 사항을 가져올 것입니다. 지금은 아직 이야기할 준비가 되지 않았지만 미래에 공개하는 것은 매우 흥미로울 것입니다.

 

테슬라의 코어 기술은 FSD, SW, 배터리, 제조능력


 

비트코인은 목표이기 보다는 현실화 수단

▲비트코인은 좋은 유동성 확보 수단(maximize our cash position)

It should be mentioned that the reason we sold a bunch of our Bitcoin holdings was that we were uncertain as to when the COVID lockdowns in China would alleviate. So it was important for us to maximize our cash position, given the uncertainty of the COVID lockdowns in China. We are certainly open to increasing our Bitcoin holdings in future. So this should not be taken as some verdict on Bitcoin. It’s just that we were concerned about overall liquidity for the company given COVID shutdowns in China. And we have not sold any of our Dogecoin.

리가 비트코인 ​​보유량을 많이 매각한 이유는 중국의 COVID 잠금이 언제 완화될지 확신할 수 없었기 때문입니다. 따라서 중국의 코로나바이러스감염증(COVID) 폐쇄가 불확실한 상황에서 현금 포지션을 극대화하는 것이 중요했습니다. 우리는 미래에 비트코인 ​​보유량을 늘릴 준비가 되어 있습니다. 따라서 이것은 비트코인에 대한 어떤 평결로 받아들여서는 안 됩니다. 단지 우리가 중국의 COVID 셧다운을 감안할 때 회사의 전반적인 유동성에 대해 우려했기 때문입니다. 그리고 우리는 Dogecoin을 판매하지 않았습니다.

 

자동차 산업에서의 무수히 많은 변화를 이끌어나가는 입장이라 늘 마르지 않는 현금을 가지는게 중요하다.

 


 

해결이 필요한 원자재 관련 리스크

리튬 정제에 대한 혁신을 기대(Lithium refining is much harder)

I would like to once again urge entrepreneurs to enter the lithium refining business. The mining is relatively easy. The refining is much harder. So, the lithium is actually a very common – sort of very – like lithium pretty much everywhere. But you have to refine the lithium into battery-grade lithium carbonate and lithium hydroxide, which has to be extremely high purity. So, it is basically like minting money right now. There is like software margins in lithium processing right now. So, I would really like to encourage, once again, entrepreneurs to enter the lithium refining business. You can’t lose. It’s licensed to print money.

다시 한 번 기업인 여러분의 리튬 정제 사업 진출을 촉구하고 싶습니다. 채굴은 비교적 쉽습니다. 정제는 훨씬 어렵습니다. 따라서 리튬은 실제로 거의 모든 곳에서 리튬과 매우 유사합니다. 그러나 리튬을 배터리 등급의 탄산리튬과 수산화리튬으로 정제해야 하며, 이는 극도로 고순도여야 합니다. 그래서, 그것은 기본적으로 지금 돈을 주조하는 것과 같습니다. 현재 리튬 처리에는 소프트웨어 마진이 있습니다. 그래서 다시 한 번 기업가들의 리튬 정제 사업 진출을 진심으로 격려하고 싶습니다. 



리튬이온전지 핵심 성분 정제하는 기계가 바틀넥(Concerns is the machinery to refine the critical ingredients of LiB)

If you were to say today, what are concerns appears down the road, I would say one of the concerns is the machinery to refine the critical ingredients of lithium ion cells. So, the lithium itself and then the cathode, which I said like I said, will be mostly iron phosphate, actually some manganese. I think almost all stationary storage will be iron phosphate and then you really just need nickel chemistry for long-range vehicles and like aircraft and that kind of thing

오늘날 우려되는 사항이 앞으로 나타날 것이라고 한다면, 우려 사항 중 하나는 리튬 이온 전지의 핵심 성분을 정제하는 기계라고 말하고 싶습니다. 그래서, 제가 말했듯이 리튬 자체와 그 다음 음극은 대부분이 인산철, 사실 약간의 망간이 될 것입니다. 제 생각에는 거의 모든 고정식 저장고가 인산철일 것이며 장거리 차량과 항공기 등을 위한 니켈 화학물질만 있으면 됩니다.


 

테슬라가 직접한다는 것은 마켓이 안정화 되지 않았다는 것

내재화는 가속화를 위한 방법(Accelerate something is to do it yourself)

We are working on a lithium refining activity as well ourselves because the best way to learn how to accelerate something is to do it yourself. So, these are the things we are doing to move it all forward.If our suppliers don’t solve these problems, then we will.

무언가를 가속화하는 방법을 배우는 가장 좋은 방법은 직접 수행하는 것이기 때문에 우리는 리튬 정제 활동에 대해 연구하고 있습니다. 이것이 우리가 모든 것을 앞으로 나아가게 하는 일입니다. 공급업체가 이러한 문제를 해결하지 못한다면 우리는 그렇게 할 것입니다.

 

☞리튬정제 관련된 V/C 변화에 대해서 앞으로 모니터링이 필요!!

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